Medior Inkoop Consultant.

Amersfoort

0 - 40 uur

hbo / wo

Ben je op zoek naar baan als inkoopadviseur, waarin je in complexe en zware opdrachten bij verschillende opdrachtgevers jouw kennis en ervaring kunt toepassen? Wil je dit doen in een klein inkoopadviesbureau, waar veel aandacht is voor het individu, en waar je leert van je collega’s terwijl jij met hen jouw kennis deelt? Voor PSI zijn wij op zoek naar een Medior inkoop consultant die interesse heeft om op zelfstandige wijze complexe inkoopvraagstukken op te pakken.

Wat ga je doen?

De opdrachten waar je verantwoordelijk voor bent voer je uit voor klanten in de publieke sector. Denk aan gemeenten (zoals de Gemeente Utrecht, Den Haag en Amsterdam), overheidsinstellingen en waterschappen. Deze opdrachten zijn projectmatig en gericht op het primaire proces, met een sterke focus op kwaliteit. Terwijl je de (inkoop)adviesopdrachten en aanbestedingen zelfstandig begeleid, ondersteun jij tevens de Senior Adviseurs bij complexe projecten.

Het werk als Medior Inkoopadviseur is erg divers. Het grootste deel van je tijd ben je op afspraak bij de klant. Afhankelijk van de projectfase waarin jullie je bevinden, kan het doel van de afspraak variëren van een startgesprek tot evaluaties. Informatie die je uit deze gesprekken verzamelt verwerk je vervolgens in aanbestedingsdocumenten of adviesrapporten. Een Junior Adviseur zal jou waar nodig ondersteunen met het operationele gedeelte hiervan. Naast het uitvoeren van opdrachten, ben je tevens actief in acquisitie en ontwikkel je een netwerk.

Daarnaast pak je een klein deel van de week interne taken op uit het jaarplan. Het jaarplan wordt met alle collega’s samen opgesteld en op basis van jouw interesses kun je de taken hieruit zelf vormgeven. Zo kun je je bezighouden met marketing, duurzaamheid of de werving en begeleiding van stagiaires. Ook is er tweemaal per week een intern overleg, waarin zowel zakelijke als persoonlijke onderwerpen worden besproken, en eens per kwartaal vindt er een “groeidag” plaats, waarbij met het gehele PSI-team de ontwikkeling centraal staat.

Waarom bij PSI?

Naast de inhoudelijke uitdagingen, sfeer en vrijheid die PSI biedt, kom je in een verantwoordelijke en afwisselende functie terecht. Daarnaast worden de volgende voordelen geboden:

  • Een salaris vanaf €3.500, afhankelijk van jouw kennis en ervaring.
  • Een bonus, afhankelijk van de winst en hoe je je individuele jaarplan hebt uitgevoerd.
  • Veel ruimte voor kennisontwikkeling. Denk aan bijeenkomsten, groeidagen, een persoonlijk opleidingsbudget, coaching…
  • 25 vakantiedagen bij een fulltime dienstverband.
  • Veel aandacht voor het individu.
  • Een telefoon en laptop.
  • Een NS Business Card 1e klas.
  • Genoeg mogelijkheden om thuis te werken (half thuis en half op het kantoor in Amersfoort/bij klanten).

Je komt terecht in een klein en hecht team van 7 professionals die elkaar ondersteunen waar nodig en waarin je direct zult bijdragen aan de uitdagende projecten. De adviseurs zijn van verschillende senioriteitsniveaus, wat betekent dat jullie elkaar onderling begeleiden en ondersteunen. De sfeer in het team is informeel en er is veel persoonlijk contact (zowel privé als werk gerelateerd).

Aan de ontwikkeling van de medewerker wordt veel aandacht besteed. Zo kom je binnen in een uitgebreid inwerktraject, krijg je persoonlijke coaching, wordt het jaarplan samen opgesteld en is er eens per kwartaal aan groeidag. De projecten waaraan je mag gaan werken zijn vaak complex, wat zorgt voor veel uitdaging en veel leermogelijkheden. Je hebt meestal meerdere opdrachten tegelijk lopen, die van een paar maanden tot een jaar kunnen duren. Daarnaast is er sprake van veel vrijheid, afwisseling en eigen verantwoordelijkheid, ervaren de werknemers een goede werk-privébalans en is de sfeer die er binnen het team hangt informeel.

Het kantoor van PSI is gevestigd in Amersfoort, maar op het moment wordt er vooral thuisgewerkt. Naar eigen voorkeur zal dit ongeveer de helft thuis en de helft op kantoor/bij de klant zijn. Ook vanuit huis helpen collega’s elkaar en is er regelmatig contact.

Wie zoeken we?

Voor PSI zijn wij op zoek naar iemand die beschikt over:

  • Een hbo of wo diploma.
  • 3 tot 5 jaar (relevante) werkervaring.
  • Inhoudelijke kennis van minstens één relevante sector, zoals de gemeentelijke overheid, retail, woningcorporaties of de zorg.
  • Inhoudelijke kennis van één of meer specifieke onderwerpen, zoals innovatieve aanbestedingsvormen, contractrecht of contractmanagement.
  • Een analytische, oplossingsgerichte en pragmatische denkwijze.
  • Sterke communicatie, zowel in woord als geschrift.
  • Een integere, oprechte en proactieve houding.
  • De vaardigheid om gestructureerd en planmatig te werken.

Over PSI

PSI is al sinds 1996 actief als inkoopadviesbureau voor decentrale overheden. Sinds de start zijn zij zich al aan het ontwikkelen en in de loop der jaren is de focus komen te liggen op opdrachten in het fysieke domein en ICT. Zij ondersteunen organisaties met adviesdiensten rondom inkoop, aanbesteding en contractmanagement, en helpen klanten met inkoopvraagstukken. Daarbij zit er vaak een organisatie- gerelateerde uitdaging achter een vraag, die PSI tevens onderzoekt en helpt oplossen. Kwaliteit staat hoog in het vaandel bij de projecten die worden uitgevoerd. Daarnaast helpt PSI organisaties op gebied van organisatieontwikkeling en informatiemanagement.

Eén van de speerpunten van PSI is een focus op duurzaamheid, waarvoor inkoop een belangrijke drager is. Inkoop is dan ook een strategisch vraagstuk en wordt bij PSI gezien als een middel (en niet een doel op zich).

Geïnteresseerd?

Ben je geïnteresseerd in deze vacature? Solliciteer direct en stuur ons je gegevens. We nemen zo snel mogelijk contact met je op!

    Vragen of opmerkingen?

    Neem dan contact met mij op 

    3

    Julia Brugman

    Julia Brugman

    Als Young HR Professional kan ik mij als geen ander verplaatsen in de kandidaten die wij aanbieden. Na mijn HBO Bachelor in Human Resource Management te hebben afgerond, ben ik gestart met de PreMaster Business Administration aan de Universiteit van Amsterdam. Na ook deze in februari 2021 met succes te hebben voltooid, volg ik op het moment de Master Business Administratie, met een specialisatie in Leadership & Management. Daarnaast zit ik niet stil en ben ik druk in de weer met HRyou. Ondernemen, het aangaan van uitdagingen en het blij maken van mensen geven mij energie in wat ik doe. Ik ben creatief, doelgericht en pak alles met beide handen aan. U mag mij altijd contacten voor een goede kop koffie om elkaar beter te leren kennen.

    Onze werkwijze

    Kandidaat en organisatie moeten matchen voor de beste samenwerking. Met de meest professionele kandidaten in huis of door op zoek te gaan naar de beste Professionals is de beste match altijd waar te maken. 

    Bekijk onze actuele vacatures

    Gespecialiseerd in het werven en plaatsen van Professionals in HR, Inkoop en Contractmanagement.

    Neem contact met ons op voor een gesprek

    Gespecialiseerd in het werven en plaatsen van Professionals in HR, Inkoop en Contractmanagement.

    Bekijk de oplossingen voor jouw complexe vraag

    Gespecialiseerd in het werven en plaatsen van Professionals in HR, Inkoop en Contractmanagement.

    Share This